The most obvious change you're going to notice is that all Fox Forks (except for the cross-country specific F80 and F100 chassis) now use disc-only castings. Discs are the wave of the future, and Fox is embracing that. Every Float, Vanilla, and TALAS fork comes with the new lowers, which save an ounce over the old disc-and-V style.
Next up is the additional travel. Vanilla and Float models get an extra 5mm on the top end, taking the travel to 130mm (they're internally convertible down to 100mm via a spacer, if you need a shorter travel fork). TALAS models can now adjust from 90-130mm on the fly.
-> 앞으로는 디스크 브렉이 짱이니까 xc 용 f80, f100 모델을 제외한 float,
vanilla, talas 모델은 디스크 전용으로만 나온댑니다. 즉 림브렉은 못쓰는 거죠.
vanilla 하고 float 는 기본 130mm 트래블인데 내부에 스페이서를 써서
100mm 짜리로 바꿀 수 있댑니다.
바꾸는게 얼마나 쉬울지는 모르겠군요.
talas 는 90-130 mm 범위내에서 자유롭게 트래블 조절이 가능하고.
You'll also notice the absence of the "RL" models this year - Fox now offers the "R" (rebound) and "RLC" (rebound, lockout, compression) only on the Vanilla, TALAS, and Float lines.
-> 앞으로는 RL 모델이 안나오고 R 과 RLC 모델만 나온댑니다.
Vanilla, TALAS, and Float 경우에.
(f80, f100 경우엔 RLT 나 X 모델)
The final major change is the addition of a new, slim damper cartridge that provides a wider adjustment range, as well as saving about 1 ounce per fork.
-> 댐핑 조절 범위가 넓어지고 무게가 1 온스 ( 28.35 g, 에게~) 가벼워졌답니다.
출처 : jensonUSA
그나저나 젠슨에서 물건 사고 한달 내 가격이 떨어지면 보상해준다고 해서
한 $25 달러 벌어볼려고 연락했더니 답장이 없네요.
모른 척 시치미 뚝 떼면 두고 보자 젠슨!
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