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ibis bow ti

kohosis2006.02.08 21:00조회 수 3203댓글 6

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127미리의 리어트레블 풀샥 1999년도작품이라고는 믿기지않네요^^

You don't wear this Bow-Ti to formal occasions, unless screaming downhill off-road or digging into a hard climb is your idea of formality.
The Bow-Ti name describes the frame concept - a titanium rear suspension which gives 12.7cm (5") of travel without a pivot in sight, with a frame weight of 2.2kg (5lb) including the rear shock. Ibis describes the Bow-Ti as one of the most highly-evolved bicycles ever, drawing on exhaustive computer modelling and practical testing to prove the design. The result is a frame that uses twin head-tube to rear dropout 'bow-stays' that act as sprung members, soaking up the energy from bumps along their entire length and giving considerable vertical travel while minimising lateral play.

Scot Nicol, President and owner of California-based Ibis Cycles, needed some convincing, but backed Bow-Ti designer John Castellano's intuition about pivotless suspension and titanium?s qualities. The development programme was rigorous, building frames designed to break, so that the Ibis team would know where the stresses developed and where the frame needed strengthening. The testing programme for this hi-tech bike had a low-tech name: 'Riding the snot out of it'. They did find that no moving pivot means no maintenance. Ibis are keen to stress that no-compromise material specification (three grades of titanium alloy are used in this design, matching their properties to the situation) and testing means that the bow stays are loaded well within their limits. It'll bend, they say, but it won't break!

This strenuous development, and the use of costly materials make the Bow-Ti a premium product, but Ibis does aim to bring Bow-Ti technology to an affordable level.

다시 부활한다니 기쁘기도하고 작은 걱정도 있네요^^
아직가지도 127mm 트레블에 2.2kg라는 경이로운 무게를 지닌 프래임은 없을겁니다^^

언제나 웃는 얼굴로 즐라하세요^^


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댓글 6
  • 127미리 리어트레블?-_-;;;; 프레임이 얼마나 휜다는 건가?
  • 안 부러질까요? 궁금하닷...일명 백남봉 자전거군요...
  • 127미리 리어트레블이라함은 뒷샥이 127미리 먹는 단 말인가요?
    프레임 뿌러질 것 같은데..ㅋ
  • 전에 본 아마추어 동영상에서 험로에서도 무척 부드럽게 가는게 이유가 있었군요..
  • 뒷샥은 i-to-i 165mm 짜리 표준형을 쓰구요...
    뒷 바퀴의 큐알축을 기준으로 봤을때 트레블이 127mm가 나와준다는 얘기인 듯 싶네요. ^^
    다운튜브가 없이 탑튜브가 2개인 구조이며, 아래쪽 탑튜브가 활대 역할을 하므로
    (싯튜브 부위가 독립적으로 아래쪽 탑튜브와 움직이도록 서로 떨어져있음)
    충분한 5인치라는 트레블이 나오는 것입니다.

    이러한 장점도 있지만 단점은... 격렬한 댄싱(*해머링)을 하거나 할때
    뒷 바퀴쪽이 좌우측으로 틀리는 경향이 있다고도 합니다.
    현재 양산 소식을 접하는 과정에서 들어보니
    종래의 이런 단점들을 개선하려는 목적이 크다고 하니
    다음 리비젼의 보우타이를 기대해 보고 싶습니다. ^^

    그래도 어쨌거나... 꿈의 자전거임에는 틀림이 없겠지요. ^^
    피봇이 없음은 정비가 없음을 의미한다는 그말처럼
    아주 신뢰성이 높은 점이 강점이라고 할 수 있겠습니다.
  • 음음.. 리바운드 조절은..;;
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